fbpx
[get_banners]

Дайджест новин законодавства і практики за період з 18.05.2015 по 24.05.2015 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВО І ПРАВО”

In: Дайджести новин законодавства і практики 18 Aug 2015

ДЕПУТАТИ ПРОДОВЖИЛИ СТРОК ПОДАННЯ ВІДОМОСТЕЙ ПРО БЕНЕФІЦІАРІВ НА 4 МІСЯЦІ

 

21 травня 2015 року Верховна Рада України прийняла в цілому законопроект № 2896 від 19.05.2015 року про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи.

Законом продовжено строк подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичних осіб, які були зареєстровані до 25 листопада 2015 року на 4 місяці. Встановлено, що відомості повинні бути подані державному реєстратору протягом 10 місяців (!) з дня набрання чинності Закону № 1701-VII. Першочергово такий строк був встановлений як 6 місяців з дня набрання чинності цим Законом.

Від обов’язку подавати відомості про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) звільнені наступні юридичні особи:

–      релігійні організації;

–      державні та комунальні підприємства;

–      юридичні особи, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками (у цьому випадку учасники – фізичні особи є бенефіціарними власниками (контролерами) такої юридичної особи).

Законом також внесено зміни до Закону України «Про громадські об’єднання», а саме до п. 1 ч. 7 ст. 23 цього Закону, який виклали у такій редакції: «Громадські об’єднання зобов’язані зберігати правоустановчі документи, документи, в яких міститься інформація про діяльність, яка здійснена відповідно до мети (цілей) та завдань; зберігати і регулярно оновлювати інформацію, достатню для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) громадського об’єднання, а також надавати її державному реєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом. Ця інформація не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом».

23 травня 2015 року законопроект було передано на підпис Президенту України. Відповідно до п. 1 Прикінцевих положень Закон набирає чинності з дня його опублікування.

Законопроект № 2896 від 19.05.2015 року про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи

 

Юридичним особам з комуністичними назвами необхідно перереєструватися

         21 травня 2015 року набрав чинності Закон України № 317-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки».

            У ч. 3 ст. 3 Закону встановлено, що у разі невиконання юридичними особами, політичними партіями, іншими об’єднаннями громадян, друкованими засобами масової інформації вимог цього Закону їх діяльність/випуск підлягає припиненню в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань або іншого уповноваженого органу державної влади.

         У Прикінцевих та Перехідних положеннях Закону встановлено зміни та доповнення до нормативно-правових актів, а саме:

1)    встановлено заборони на об’єкти знаків для товарів і послуг: «Об’єктом знака не можуть бути імена або псевдоніми осіб, які займали керівні посади у комуністичній партії починаючи з посад секретаря районного комітету і вище, вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних та автономних радянських республік (за винятком випадків, пов’язаних з розвитком української науки та культури), працювали у радянських органах державної безпеки, назви СРСР, УРСР (УСРР), інших радянських республік та похідні від них, назви, пов’язані з діяльністю комуністичної партії, встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, боротьбою проти учасників боротьби за незалежність України у ХХ столітті»;

2)    встановлено строк для проведення реєстраційних змін для тих юридичних осіб, політичних партій та інших об’єднань громадян, які зареєстровані на день набрання чинності Законом, та які не відповідають вимогам Закону зобов’язані привести свої установчі документи, найменування та/або символіку у відповідність з вимогами Закону протягом одного місяця з дня набрання чинності Законом. Такі юридичні особи звільняються від сплати реєстраційних зборів.

3)    встановлено строк для приведення у відповідність до Закону знаків для товарів та послуг (невідповідними є ті, які містять символіку комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів) – такий строк дорівнює 6-ти місяцям є дня набрання чинності Законом.

         Закон України № 317-VIII від 09.04.2015 року «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки»

 

Судовий збір підвищиться з 1 вересня – прийнято Закон

22 травня 2015 року, одразу після прийняття за основу та озвучення в сесійній залі поправок, депутати Верховної Ради України прийняли в другому читанні та в цілому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» (відповідний законопроект було зареєстровано у Верховній Раді за номером 2862 від 15.05.2015 року).

Законом підвищено ставки судового збору та відмінено звільнення від сплати судового збору при зверненні до суду фіскальними органами, АМКУ, органами прокуратури та іншими органами державної влади.

Відповідно до змін, внесених до Закону України «Про судовий збір», встановлюються такі ставки судового збору:

–      за подання до суду позовної заяви майнового характеру, яка подана: 1) юридичною особою або фізичною особою — підприємцем – 1,5 % ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати; 2) фізичною особою – 1 % ціни позову, але не менше 0,4 розміру мінімальної заробітної плати;

–      за подання до суду позовної заяви немайнового характеру, яка подана: 1) юридичною особою або фізичною особою — підприємцем –1 розмір мінімальної заробітної плати; 2) фізичною особою –  0,4 розміру мінімальної заробітної плати;

–       за подання до суду заяви про видачу судового наказу; заяви у справах окремого провадження; заяви про забезпечення доказів або позову; заяви про перегляд заочного рішення тощо: 1) юридичною особою або фізичною особою — підприємцем –0,5 розміру мінімальної заробітної плати; 2) фізичною особою – 0,2 розміру мінімальної заробітної плати;

–       за подання до суду апеляційної скарги на рішення суду; заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду; апеляційної скарги на судовий наказ, заяви про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами – 110 % ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги;

–      касаційної скарги на рішення суду; заяви про приєднання до касаційної скарги на рішення суду – 120 % ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги;

–      заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України – 130 % ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» від 22.05.2015 року

 

Хто видаватиме документи на архітектурно-будівельну діяльність

09 квітня були внесені зміни до законодавчих актів щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства.

Так, надання документів, які дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, здійснюється:

— виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних рад — щодо об’єктів I, II, III категорій складності, розташованих у межах відповідних населених пунктів;

— виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад — щодо об’єктів I, II, III, IV категорій складності, розташованих у межах відповідних міст;

— структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій — щодо об’єктів I, II, III, IV категорій складності, розташованих у межах міст Києва та Севастополя;

— центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду — щодо об’єктів I, II, III, IV, V категорій складності, розташованих за межами населених пунктів і на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, щодо усіх об’єктів V категорії складності в межах населених пунктів, а також щодо об’єктів IV категорії складності, розташованих у межах сіл та селищ.

Дані зміни вступають в дію з 1 вересня 2015р.

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства” від 09.04.2015 № 320-VIII

 

Підбірку підготувала: 

Христина Іващишин, юрист компанії “Західна консалтингова група”

X